Företag eller organisation: Så här ändrar du inställningarna för e-postmeddelanden i MinSkatt
Om du har fullmakt att sköta ett företags skatteärenden i MinSkatt kan du beställa meddelanden om händelser i MinSkatt till din personliga e-post. Du kan ändra inställningarna till exempel om du får meddelanden om ärenden som du inte sköter eller om du får meddelanden för ofta.
Du kan eventuellt få meddelanden om exempelvis punktbeskattningens EMCS-uppgifter oftare än om andra skatteärenden.
- Välj i MinSkatt länken Egna uppgifter och utloggning och sedan länken Egna uppgifter.
- Välj i punkten E-postmeddelanden knappen Välj önskade meddelanden.
- Du kan lägga till eller ta bort markeringen i de punkter som du vill ändra. Om du inte exempelvis vill ha e-postmeddelanden om EMCS kan du avmarkera det val som gäller EMCS i punkten Skatteslag.
- Välj knappen OK.
- Välj knappen Spara för att spara dina val.
Observera att e-postmeddelandena är användarspecifika. Därför är det viktigt att du beställer dem till din personliga e-postadress – inte till exempel till kontorets allmänna e-postadress.
Så här beställer du i MinSkatt e-postmeddelanden om företagets skatteärenden
Om en del av dina fullmakter upphör
Om en eller flera av dina fullmakter för olika företag upphör, ska du göra på följande sätt: Logga in i MinSkatt och välj ”Sköt ärenden på ett företags vägnar”. Därefter får du inte några e-postmeddelanden om de företag på vilkas vägnar du inte längre har fullmakt att sköta ärenden.
Om du inte längre har några fullmakter alls
Om du inte längre har fullmakter att sköta ärenden på något företags vägnar kan du inte ändra inställningarna av e-postmeddelandena i MinSkatt.
Men om du ännu får meddelanden om företagets ärenden ska du ringa vår kundservice och begära att handläggaren tar bort e-postmeddelandena från dina uppgifter.