Verohallinnon asiakkaiden tarvekartoituksen rekisteri
Henkilötietolain (523/1999) 10 §:n mukainen REKISTERISELOSTE
| REKISTERI | Asiakkaiden tarvekartoituksen rekisteri |
| REKISTERINPITÄJÄ |
Verohallinto Käyntiosoite: Vääksyntie 4, Helsinki |
| TIETOJEN KÄSITTELYN TARKOITUS | Palveluiden parantaminen veroasioiden hoitamisen helpottamiseksi |
| YLEISTÄ |
Asiakkaiden tarvekartoituksissa tutkitaan kulloinkin valittujen asiakasryhmien ongelmia veroasioiden hoitamisessa ja minkälaisia tarpeita asiakkailla on. Tarvekartoituksen tarkoituksena on kehittää palveluita niin, että veroasioiden hoitaminen sujuisi helposti. Tarvekartoitus sisältää asiakastyytyväisyystutkimuksen sekä asiakashaastatteluja. Lisäksi tutkitaan asiakasryhmän aiempia yhteydenottoja (ks. rekisteriseloste vero.fi, Verohallinnon yhteydenottojen tietokanta) Haastattelut tallennetaan litterointia varten (keskusteluaineiston kirjaintaminen tekstimuotoon) ja osa haastattelusta videoidaan asiakkaan palveluiden käytön ongelmien havainnollistamiseksi. |
| REKISTERÖITYJEN RYHMÄT JA REKISTERIN TIETOSISÄLTÖ | |
| REKISTERÖIDYT |
Asiakastyytyväisyyskyselyihin satunnaisotannalla valittu asiakasjoukon osa (esim. satunnaisjoukko uusista yrittäjistä) sekä haastatteluihin suostumuksellaan osallistuneet asiakkaat. |
| REKISTERIN SISÄLTÖ |
Haastatteluun suostuneilta tallennetaan seuraavat tiedot haastattelua varten:
Asiakastyytyväisyyskyselystä tallennetaan seuraavat tiedot
|
| TALLENTEIDEN SÄILYTYS JA SUOJAAMINEN |
Tallennus tapahtuu excel-taulukoihin joita säilytetään projektin keston ajan (12 kk). Tiedot tallennetaan Verohallinnon suojatulle verkkolevylle. |
| TALLENTEIDEN LUOVUTUS | Tallenteet ovat Verohallinnon omaisuutta, eikä niitä luovuteta Verohallinnon ulkopuolelle eikä käytetä Verohallinnossa muuhun käyttötarkoitukseen. |
| TALLENTEIDEN KÄYTTÖOIKEUDET | Oikeudet tallennettuihin tietoihin myönnetään projektipäällikölle, ohjausryhmälle sekä asiakkaiden haastattelijoille esimiehille ja niille Verohallinnon asiantuntijoille, joiden työtehtäviin kuuluu asiakaspalvelun laadun arviointi ja kehittäminen tai asiakaspalvelijoiden perehdyttäminen ja koulutus. |