Kysy chatissa neuvoa veroasioihin
Verohallinnon chattibotti Virtanen palvelee kaikkina vuorokauden aikoina vero.fi-sivuilla ja OmaVerossa. Virtasen avulla saat nopeasti ja helposti tukea henkilön ja yrittäjän veroasioissa.
Näin asioit chatissa
Voit avata chatin kuvakkeesta, joka on sivun oikeassa alareunassa. Chat-kuvake näkyy niillä sivuilla, joilla chat on käytössä – esimerkiksi verokortin ja veroilmoituksen ohjesivuilla sekä OmaVerossa.
Kun avaat chatin, keskustelun aloittaa yleensä chattibotti Virtanen. Kysy asiaasi selkeästi, lyhyesti ja yksi kysymys kerrallaan. Virtanen ymmärtää kysymyksiä ja vastaa niihin myös ruotsiksi ja englanniksi.
Jos Virtanen ei ymmärrä kysymystäsi tai löydä siihen sopivaa vastausta, voit myös muotoilla kysymyksesi toisella tavalla ja yrittää uudelleen. Virtanen tietää vastauksen yli 2 000 kysymykseen. Tarvittaessa Virtanen ohjaa sinut soittamaan puhelinpalveluumme.
Saat chatissa yleisneuvontaa
Chatissa asioit nimettömästi ja saat vastauksia yleisiin verokysymyksiin. Emme käsittele chatissa asioita, joissa tarvitaan henkilötietoja, esimerkiksi henkilötunnusta tai pankkitilin numeroa.
Palvelumme kehittyy jatkuvasti
Parannamme vastausten sisältöä ja Virtasen kykyä ymmärtää kysymyksiä päivittäin.
Keskustelun aikana voit antaa palautetta tykkäämällä Virtasen onnistuneista vastauksista. Voit myös vastata palautekyselyyn, joka avautuu keskustelun lopettamisen jälkeen.