MinSkatt har driftsavbrott från fredagen den 15 november kl. 16.30 till söndagen den 17 november kl. 18.00 på grund av en systemuppdatering. Sköt dina skatteärenden före avbrottet.
Så här får du företagets eller organisationens beslut och brev endast till MinSkatt
Övergå till elektronisk skattepost: När du väljer leveranssättet ”Endast till MinSkatt” får företaget eller organisationen sin skattepost endast elektroniskt. Du får ett meddelande till din e-post om nya beslut eller brev.
Elektronisk skattepost kommer fram snabbt – och beslut och brev är i säkert förvar i MinSkatt.
Gör så här i MinSkatt
-
Välj fliken Kunduppgifter.
-
Rulla neråt på sidan så att du ser punkten Leveranssätt för post.
-
Om det i punkten Beslut och brev står ”Per post och till MinSkatt” ska du välja knappen Ändra uppgifter.
-
I punkten Beslut och brev ska du välja leveranssättet Endast till MinSkatt.
-
I punkten E-postmeddelanden ska du anmäla den e-postadress till vilken du vill ha meddelanden om nya beslut och brev.
-
Välj knappen Fortsätt.
-
Kontrollera att uppgifterna är rätt och välj knappen Skicka.