Tulorekisteri

Sähköinen tietokanta tulotiedoille
Tulorekisteri

Tulorekisteri - kohti digitaalista yhteiskuntaa

Tulorekisteri on kansallinen sähköinen tietokanta. Se sisältää kattavat palkka-, eläke- ja etuustiedot yksilötasolla. Miten tulorekisteri näkyy eri työnantajien ja kansalaisten elämässä? Tulorekisteri.fi/tutustu

Miten tulorekisterihanke etenee?

  • 3.

    Tee tarvittavat valtuutukset tulorekisterin käyttöön

    Syksy 2018 Tulorekisteriä voi käyttää rooleissa "palkkatietojen ilmoittaminen" ja "palkkatietojen katselu". Voit valtuuttaa esim. toisen henkilön tai tilitoimiston toimimaan tulorekisterissä puolestasi.
  • 4.

    Tee hakemus teknisen rajapinnan käyttöönottamiseksi

    1.11.-14.12.2018 Teknisen rajapinnan käyttö edellyttää käyttöoikeuden hakemista ja varmenteen tilaamista.
  • 5.

    Tulorekisteri otetaan käyttöön

    1.1.2019 Tulorekisteri otetaan käyttöön palkkatietojen osalta. Vuonna 2020 ilmoitetaan myös eläkkeet ja etuudet.
  • 6.

    Viimeiset vuosi-ilmoitukset vuodelta 2018

    Tammikuu 2019