Yhteystiedot
Asiakaspalvelumme on auki maanantaista perjantaihin kello 9–16, heinäkuussa kello 9–15.
Autamme tulorekisteriin liittyvissä kysymyksissä chatissa ja puhelimitse. Meiltä voit kysyä tietojen ilmoittamisesta ja korjaamisesta, sähköisestä asiointipalvelusta, rajapinnoista, valtuuttamisesta sekä varmenteista.
Chatissa saat yleistä neuvontaa
Avaa chat sivun oikeasta alareunasta, "Kysy tulorekisteristä" -painikkeesta. Pääset chattiin useimmilta sivuilta, esimerkiksi etusivulta.
Voit asioida nimettömästi. Älä kirjoita chattiin henkilötunnustasi tai muita henkilökohtaisia tietoja.
- Voit asioida chatissa suomeksi tai englanniksi.
- Pyrimme vastaamaan muutaman minuutin kuluessa. Jos "Kysy tulorekisteristä" -painiketta ei näy palvelun ollessa auki, kaikki asiakaspalvelijat ovat varattuina. Odota hetki.
- Chat toimii tietokoneella, tabletilla ja mobiililaitteilla.
- Chatissa saat yleistä neuvontaa. Chattiin ei tunnistauduta, eikä asiakaspalvelija näe tietojasi tulorekisteristä.
- Vastauksemme perustuu vain niihin tietoihin, jotka olet esittänyt chat-keskustelussa. Jos hyödynnät vastausta myöhemmin, huomaathan, että vastaus perustuu vastaamisajan lainsäädäntöön ja oikeuskäytäntöön.
- Tallennamme keskustelut, jotta voimme kehittää asiakaspalveluamme.
Puhelinpalvelussa saat yksilöllistä neuvontaa
Palvelunumeromme on 029 497 550
Puhelinpalvelussa virkailija näkee sinun tai organisaatiosi tiedot ja pystyy neuvomaan tarkemmin kuin chatissa.
Jos soitat ulkomailta, valitse ensin +358 ja sen jälkeen palvelunumero ilman etunollaa.
Kun soitat tulorekisterin 0294-alkuiseen numeroon matkapuhelimesta, puhelun hinta on matkapuhelinmaksu (mpm.) Kun soitat kiinteästä verkosta, puhelun hinta on paikallisverkkomaksu (pvm.)
Ulkomailta soitettaessa hinnan määrittelee paikallinen puhelinoperaattori.
Maksut määräytyvät soittajan operaattorin hinnaston mukaan. Jos käytät puhepakettia, sinun kannattaa tarkistaa operaattoriltasi, sisältyvätkö 029-alkuiset puhelut siihen.
Operaattorin veloitus alkaa siitä, kun yhteys aukeaa, eli maksat myös jonotusajasta operaattorille. Pitkän jonottamisen sijasta suosittelemme, että soitat jonkin ajan kuluttua uudelleen.
Tallennamme puhelut, jotta voimme kehittää asiakaspalveluamme. Säilytämme tallenteet kaksi kuukautta, jonka jälkeen ne poistetaan automaattisesti.
Koskeeko asiasi työnantajavelvoitteita tai maksuja?
Tulorekisterin tiedon käyttäjät neuvovat työnantajavelvoitteisiin ja maksuihin liittyvissä asioissa sekä tiedon käyttäjien oman lainsäädännön tulkintaan liittyvissä kysymyksissä. Esimerkiksi verotusasioissa neuvoo Verohallinto.
Tulorekisterin tiedon käyttäjien yhteystiedot
Verohallinnon yhteystiedot ja palvelukanavat
Katso myös, mitä tietoja eri vakuutuksista ja maksuista ilmoitetaan tulorekisteriin
Etsitkö näitä?
Miten asioin tulorekisterissä?