Skatteförvaltningens tjänster har driftsavbrott från fredagen den 14 november kl. 16.30 till tisdagen den 18 november kl. 8.00 på grund av en systemuppdatering. Sköt dina skatteärenden före avbrottet. Läs mer

Inkomstregistret

Inkomstregistret är en elektronisk databas till vilken uppgifter om utbetalda löner, pensioner och förmåner anmäls. Inkomstbetalarna, såsom arbetsgivare och förmånsbetalare, anmäler uppgifterna till inkomstregistret i realtid, separat för varje person och betalningstransaktion. Som privatperson kan du i e-tjänsten granska dina uppgifter eller andra uppgifter med fullmakt.

Endast myndigheter och andra instanser med lagstadgad behörighet får använda uppgifter i inkomstregistret. Det är avgiftsfritt att anmäla och använda uppgifter.

Inkomstregisterenheten vid Skatteförvaltningen upprätthåller registret.

Gå till ingångssidan för inkomstregistret


Sidan har senast uppdaterats 25.9.2025