Falska meddelanden har skickats ut i Skatteförvaltningens namn. Läs mer om falska meddelanden.

Kan jag ställa frågor om mina skatteärenden via MinSkatt eller per e-post?

Du kan inte sköta dina skatteärenden per e-post. Orsaken är datasäkerhet – i e-post kan personliga uppgifter inte skyddas tillräckligt väl.

Du kan inte heller skicka frågor eller meddelanden till oss via MinSkatt. Vi har varit tvungna att skära ned på vår kundtjänst på grund av besparingsåtgärder. Via MinSkatt kan meddelanden därför endast skickas i särskilda situationer, till exempel ifall kunden på grund av hörselskada inte kan sköta ärenden per telefon. Då kan Skatteförvaltningens handläggare öppna meddelandefunktionen i MinSkatt. Aktiebolag och offentliga aktiebolag kan också skicka meddelanden via MinSkatt, men endast om begränsade ämnen.

I MinSkatt kan du sköta nästan alla dina skatteärenden. Om du behöver hjälp får du hjälp på webbplatsen vero.fi, via chattbot Virtanen och i vår telefonservice. I chatten eller per telefon får du i allmänhet ett svar snabbt. Virtanen kan besvara de vanligaste frågorna om skatteärenden och MinSkatt. Chattboten fungerar både i MinSkatt och på vero.fi.

Kontakta oss på vero.fi


Sidan har senast uppdaterats 28.2.2025