OmaVerossa on käyttökatko pe 15.11. klo 16.30 − su 17.11. klo 18.00 järjestelmäpäivityksen takia. Hoida veroasiasi ennen katkoa.
Ulkomaisen yrityksen OmaVero-asiointi
Jos ulkomaisella yrityksellä ei ole Y-tunnusta mutta yritys hoitaa veroasioita Suomessa, yritys voi rekisteröityä Verohallinnon asiakkaaksi ja asioida OmaVerossa. Jos yrityksellä on Y-tunnus, yritys on jo Verohallinnon rekisterissä.
OmaVero on Verohallinnon sähköinen asiointipalvelu, jossa voit hoitaa yrityksen veroasioita itse sähköisesti.
Yritys voi rekisteröityä Verohallinnon asiakkaaksi vain silloin, kun asiakkuuteen on selvä syy.
Syitä veroasioiden hoitoon Suomessa ovat esimerkiksi
- arvonlisäveron erityisjärjestelmän ilmoitukset
- rakentamisilmoitukset
- varainsiirtoverotus
- kiinteistöverotus
- valmisteverotus
- autoverotus.
Hanki UID-tunniste ja valtuus ja täytä hakemus OmaVerossa
- Hanki ensin ulkomaalaisen tunniste (UID) ja Suomi.fi-valtuus
- Kirjaudu OmaVeroon Finnish Authenticator -sovelluksella
- Täytä hakemus
Ilmoita hakemuksessa muun muassa
- yrityksen nimi
- yrityksen yhteystiedot
- yrityksen kotimaa
- yrityksen tunnus (alv-tunniste, TIN-tunnus, ulkomainen yritystunnus tai ulkomainen kaupparekisteritunnus) – ilmoita sama tunnus, jonka ilmoitit Suomi.fi-valtuushakemuksessa
- maa, jossa tunnus on rekisteröity.
Kun olemme käsitelleet hakemuksesi ja lisänneet tietosi Verohallinnon asiakasrekisteriin, saat siitä tiedon sähköpostiisi. Tämän jälkeen voit kirjautua OmaVeroon ja hoitaa siellä yrityksen veroasioita.