Havaintolomake Ilmoita teknisestä virheestä tai häiriöstä tulorekisterissä Tällä lomakkeella voit ilmoittaa Tulorekisteriyksikölle teknisestä havainnosta tai häiriöstä. Tulorekisterin asiakaspalvelu neuvoo tulorekisterin käyttöön liittyvissä kysymyksissä. Jos haluat antaa palautetta tulorekisteristä, täytä palautelomake. Havaintolomake on tarkoitettu tiedon tuottajille eli suorituksen maksajille, jotka ilmoittavat tietoja tulorekisteriin. Lomakkeella annetut havainnot otetaan käsittelyyn arkisin klo 8.00-16.15. Havainnot käsitellään keskimäärin 3–5 työpäivän aikana. Halutessasi voit antaa myös yrityksesi Y-tunnuksen. Anna sen yrityksen Y-tunnus, jonka asioita havainto koskee. Tämä tieto ei ole pakollinen, mutta sen antaminen nopeuttaa ja helpottaa havainnon selvittämistä. Otsikko Yhteydenoton kohde Palkkatiedot Etuustiedot Lähettäjän nimi Organisaatio Sähköpostiosoite Y-tunnus Puhelinnumero Havainnon päivämäärä Havainnon kellonaika Valitse osa-alue, jota asia ensisijaisesti koskee: Sähköinen asiointipalvelu -- Valitse vaihtoehto -- Ei valintaa Häiriö palkkatietoilmoituksen antamisessa Häiriö työnantajan erillisilmoituksen antamisessa Häiriö rajapintahakemuksessa tai varmenteessa Häiriö raporteissa Häiriö kirjautumisessa Häiriö etuustietoilmoituksen antamisessa Latauspalvelu -- Valitse vaihtoehto -- Ei valintaa Palkkatietoilmoitusten lataus (WageReportsToIR) Työnantajan erillisilmoitusten lataus (PayerSummaryReportsToIR) Aineistotilauksen lataus (SubscriptionsToIR) Mitätöintitietojen lataus (InvalidationsToIR) Palautesanoman lataus tulorekisteristä Etuustietoilmoitusten lataus (BenefitReportsToIR) Rajapintapalvelut -- Valitse vaihtoehto -- Ei valintaa Palkkatietoilmoitusten toimittaminen (WageReportsToIR) Työnantajan erillisilmoitusten toimittaminen (PayerSummaryReportsToIR) Aineistotilauksen toimittaminen (SubscriptionsToIR) Mitätöintitietojen toimittaminen (InvalidationsToIR) Vastaanottokuittaus (AckFromIR) Käsittelypalautteen kysely (StatusRequestToIR) Vastaussanoman käsittelypalaute (StatusResponseFromIR) Aineistotilaus (DataRequestToIR) Lokitietojen jakelu (LogDataFromIR) Etuustietoilmoitusten toimittaminen (BenefitReportsToIR) Varmennepalvelu -- Valitse vaihtoehto -- Ei valintaa Uuden varmenteen pyytäminen – pyyntösanoma (SignNewCertificateRequest) Uuden varmenteen pyytäminen – vastaussanoma (SignNewCertificateResponse) Voimassaolevan varmenteen uusiminen – pyyntösanoma (RenewCertificateRequest) Voimassaolevan varmenteen uusiminen – vastaussanoma (RenewCertificateResponse) Varmenteen noutaminen – pyyntösanoma (GetCertificateRequest) Varmenteen noutaminen – vastaussanoma (GetCertificateResponse) Sanoman käsittelyn lopputulos (Result) Tietosuoja tai tietoturva -- Valitse vaihtoehto -- Ei valintaa Tietosuoja tai tietoturva Kuvaile havainto: tekninen virhe tai häiriö Lähetä Mielipiteesi on meille tärkeä Kun olemme käsitelleet pyyntösi, saat vastauksen sähköpostitse. Ratkaisun yhteydessä voit antaa palautetta palvelusta. Palaute kerätään HappySignals-sivun kautta. Sivu on viimeksi päivitetty 11.5.2022