Tulorekisterin käyttö

Tulorekisteri on kansallinen sähköinen tietokanta. Se sisältää kattavat palkka-, eläke- ja etuustiedot yksilötasolla. Suorituksen maksaja ilmoittaa tiedot tulorekisteriin reaaliaikaisesti viiden päivän kuluessa maksupäivästä maksukohtaisesti, jokaisesta tulonsaajasta erikseen.

Tietojen ilmoittaminen on mahdollista teknisen rajapinnan kautta, sähköisen asiointipalvelun kautta verkkolomakkeella tai lataamalla tiedot tiedostona. Tiedot voi ilmoittaa vain erityisestä syystä paperilomakkeella.

Tulorekisteriä kehitetään yhteistyössä

Tulorekisteriä kehitetään jatkuvasti palautteen perusteella. Kehitystyöstä johtuvia käyttökatkoja on yleensä kerran kuukaudessa. Katkojen aikana julkaisemme järjestelmästä tuotantoon uuden version.

Myös rekisterin ulkopuolisissa järjestelmissä tehdään ajoittain huoltotoimenpiteitä ja muutoksia, jotka vaikuttavat tulorekisterin käyttöön.

Tulorekisterin kehittäminen

Tulorekisterin palvelukatkot ja RSS-syöte

Palvelukatkoista viestitään myös tuotannon tiedotteessa.