Observationsblankett Anmäl ett tekniskt fel eller en störning i inkomstregistret Med denna blankett kan du anmäla en teknisk observation eller störning till Inkomstregisterenheten. Inkomstregistrets kundservice ger råd i frågor som hänför sig till användningen av inkomstregistret. Om du vill ge respons om inkomstregistret, ska du vänligen fylla i responsblanketten. Blanketten är avsedd för informationsproducenter dvs. prestationsbetalare, som anmäler uppgifter till inkomstregistret. Observationer som anmälts med blanketten tas till behandling varje vardag kl. 8.00–16.15. Observationerna behandlas i genomsnitt inom 3-5 arbetsdagar.Om du vill kan du även ange ditt företags FO-nummer. Ange FO-numret för det företag, vars ärenden observationen gäller. Denna uppgift är inte obligatorisk, men den försnabbar och förenklar utredningen av observationen. Rubrik Föremål för kontakt Löneuppgifter Förmånsuppgifter Avsändarens namn Organisation E-post FO-nummer Telefonnummer Observationsdatum Observationstid Välj ett delområde, som ärendet i första hand gäller: E-tjänst -- Välj ett alternativ -- Inget val Störning i inlämnandet av anmälan om löneuppgifter Störning i inlämnandet av arbetsgivaren separata anmälan Störning i gränssnittsansökan eller certifikat Störning i rapporter Störning i inloggningen Störning vid inlämnande av anmälan om förmånsuppgifter Laddningstjänst -- Välj ett alternativ -- Inget val Laddning av anmälningar om löneuppgifter (WageReportsToIR) Laddning av arbetsgivarens separata anmälan (PayerSummaryReportsIR) Laddning av materialbeställning (SubscriptionsToIR) Laddning av makuleringsuppgifter (InvalidationsToIR) Laddning av behandlingsrespons från inkomstregistret Laddning av anmälningar om förmånsuppgifter (BenefitReportsToIR) Gränssnittstjänster -- Välj ett alternativ -- Inget val Sändning av anmälningar om löneuppgifter (WageReportsToIR) Sändning av arbetsgivarens separata anmälan (PayerSummaryReportsToIR) Sändning av materialbeställning (SubscriptionsToIR) Sändning av makuleringsuppgifter (InvalidationsToIR) Mottagningskvittering (AckFromIR) Förfrågan om behandlingsrespons (StatusRequestToIR) Behandlingsrespons för svarsmeddelande (StatusResponseFromIR) Materialbeställning (DataRequestToIR) Distribution av loggdata (LogDataFromIR) Inlämnande av anmälningar om förmånsuppgifter (BenefitReportsToIR) Certifikattjänst -- Välj ett alternativ -- Inget val Begäran om ett nytt certifikat – meddelande om begäran (SignNewCertificateRequest) Begäran om ett nytt certifikat – svarsmeddelande (SignNewCertificateResponse) Förnyande av ett gällande certifikat – meddelande om begäran (RenewCertificateRequest) Förnyande av ett gällande certifikat – svarsmeddelande (RenewCertificateResponse) Hämtning av ett certifikat – meddelande om begäran (GetCertificateRequest) Hämtning av ett certifikat – svarsmeddelande (GetCertificateResponse) Resultat av behandlingen av ett meddelande (Result) Dataskydd och datasäkerhet -- Välj ett alternativ -- Inget val Dataskydd och informationssäkerhet Beskriv observationen: ett tekniskt fel eller en störning Skicka Din åsikt är viktig för oss När vi har behandlat ditt ärende får du ett svar per e-post. I samband med att du får svaret kan du ge respons på tjänsten. Responsen samlas in via sidan HappySignals. Sidan har senast uppdaterats 11.5.2022