Den finskspråkiga sökfunktionen på webbplatsen fungerar inte för tillfället. Vi beklagar besväret som detta orsakar.

Till inkomstregistret är det möjligt att anmäla uppgifter på pappersblankett enbart av särskilda skäl

18.12.2018

I regel anmäls uppgifter till inkomstregistret elektroniskt antingen genom att använda det tekniska gränssnittet, då uppgifterna överförs direkt från löneadministrationssystemet till inkomstregistret eller i e-tjänsten genom att mata in uppgifterna eller genom att ladda dem som en fil. Uppgifterna kan endast av särskilda skäl anmälas till inkomstregistret på pappersblankett.

Situationer där en fysisk person, ett dödsbo, en tillfällig arbetsgivare eller en utlänning inte har möjlighet att lämna uppgifter elektroniskt på grund av ett tekniskt hinder kan betraktas som ett särskilt skäl. Offentliga organisationer kan inte lämna uppgifter på pappersblankett. Om uppgifterna inte kan lämnas elektroniskt utan de lämnas på pappersblankett, ska man använda de blanketter som inkomstregistret publicerat.

Inkomstregistrets blanketter: vero.fi/inkomstregistret/blanketter
Läs mera: Företag och organisationer lämnar uppgifter till inkomstregistret på pappersblankett

Sidan har senast uppdaterats 18.12.2018