Positiivisen luottotietorekisterin yhteystiedot

Asiakaspalvelumme on auki maanantaista perjantaihin kello 9–16. 

Asiakaspalvelu

Asiakaspalvelumme palvelee arkisin kello 9.00–16.00 numerossa 029 497 571 suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi.

Organisaatioita palvelemme arkisin klo 9.00-16.00 numerossa 029 497 570.

Ruotsinkielisessä palvelussamme on käytössä takaisinsoittopalvelu. Soitamme sinulle takaisin arkisin klo 14–15.30.

Puhelun hinta on matkapuhelinmaksu (mpm.), jos soitat matkapuhelimesta, ja paikallisverkkomaksu (pvm.), jos soitat kiinteästä verkosta. Jos soitat ulkomailta, hinnan määrittelee paikallinen puhelinoperaattori.

Maksut määräytyvät soittajan operaattorin hinnaston mukaan. Jos käytät puhepakettia, sinun kannattaa tarkistaa operaattoriltasi, sisältyvätkö 029-alkuiset puhelut siihen.

Operaattorin veloitus alkaa siitä, kun yhteys aukeaa, eli maksat operaattorille myös jonotusajasta. Pitkän jonottamisen sijasta suosittelemme, että soitat jonkin ajan kuluttua uudelleen.

Postiosoitteemme

Positiivinen luottotietorekisteri
PL 2
00055 Tulorekisteri

Chat

Annamme chatissa neuvontaa yleisellä tasolla

Avaa chat sivun oikeassa alareunassa olevasta "Kysy chatista" - painikkeesta. Chattiin pääset esimerkiksi etusivultamme. Pyrimme vastaamaan viestiisi muutamassa minuutissa. Jos et näe "Kysy chatista" -painiketta, kaikki asiakaspalvelijamme ovat varattuina - odota hetki.

Voit keskustella nimettömästi - älä kuitenkaan kirjoita chattiin henkilötunnustasi tai muita henkilökohtaisia tietojasi.

  • Chattimme toimii tietokoneella, tabletilla ja mobiililaitteilla.
  • Voit asioida chatissamme suomeksi tai englanniksi.
  • Chatissamme saat yleistä neuvontaa. Chattiin ei tunnistauduta, eikä asiakaspalvelijamme näe tietojasi positiivisesta luottotietorekisteristä.
  • Vastauksemme perustuu vain niihin tietoihin, jotka olet antanut chat-keskustelussamme.
  • Jos hyödynnät chatissa saamaasi vastausta myöhemmin, huomaathan, että vastaus perustuu keskustelun aikana voimassa olleeseen lainsäädäntöön ja oikeuskäytäntöön.
  • Tallennamme chat-keskustelut, jotta voimme kehittää asiakaspalveluamme.

Medialle

Meiltä saat muun muassa:

  • tietoa positiivisesta luottotietorekisteristä
  • asiantuntijalausuntoja ja -kommentteja

Median haastattelupyynnöt ja asiantuntijalausunnot:

Tiedotusvälineissä työskenteleviä toimittajia palvelee positiivisen luottotietorekisterin ja Verohallinnon yhteinen mediapalvelu arkisin klo 9–16. 

Tilaa uutiskirje

Voit tilata sähköpostiisi positiivisen luottotietorekisterin uutiskirjeen. Lähetämme uutiskirjeen noin neljä kertaa vuodessa.

Tilaa positiivisen luottotietorekisterin uutiskirje

Antamalla yhteystietosi hyväksyt niiden käytön tietosuojaselosteen mukaisesti: Seloste henkilötietojen käsittelystä Positiivisen luottotietorekisterin perustaminen -hankkeessa (avautuu uuteen ikkunaan).

Tilaa järjestelmätiedote

Voit tilata sähköpostiisi positiivisen luottotietorekisterin järjestelmätiedotteen. Tiedotteessa kerromme tuotannon sekä sidosryhmätestauksen tilanteista, kuten käyttökatkoista ja häiriöistä. Voit perua tilauksen milloin tahansa jokaisessa tiedotteessa olevasta linkistä. 

Tilaa positiivisen luottotietorekisterin järjestelmätiedote

Voit tilata järjestelmätiedotteemme myös RSS-syötteenä:

Tilaa järjestelmätiedoteen RSS-syöte

Asioi paperilomakkeilla

Jos et voi asioida sähköisessä asiointipalvelussa, voit hoitaa asiasi myös paperilomakkeilla.

Paperilomakkeet

Anna palautetta

Voit antaa palautetta tai kysyä positiivisesta luottotietorekisteristä palautelomakkeellamme.

Palautelomake

Ilmoita havainnosta tai häiriöistä

Jos havaitset positiivisessa luottotietorekisterissä teknisiä häiriöitä tai muita havaintoja, voit ilmoittaa niistä havaintolomakkeellamme.

Havaintolomake

Luotonantaja - ota yhteyttä

Luotonantajat voivat pyytää neuvoja positiiviseen luottotietorekisteriin liittyvissä ongelmissa yhteydenottolomakkeellamme. Lomakkeella voit myös ilmoittaa muutoksesta yhteyshenkilöiden tietoihin tai tilata lisävarmenteita.

Jos tarvitset teknistä tukea tai epäilet virhettä, täytä havaintolomake. Jos epäilet, että organisaatiosi käytössä olevaa varmennetta on käytetty väärin, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

Luotonantajan yhteydenottolomake

Ota yhteyttä tietosuojaoikeuksiisi liittyen

Jos haluat vaatia tietojesi oikaisemista, tietojesi käsittelyn rajoittamista tai haluat tutustua omiin henkilötietoihisi, ota meihin yhteyttä yhteydenottolomakkeella.

Yhteydenottolomake

Sivu on viimeksi päivitetty 1.2.2024