Luotonantajat voivat nyt ilmoittaa toisen vaiheen luottoja rekisteriin ja hyödyntää niiden tietoja kuluttajaluotonannossa. Ilmoittaminen jatkuu 31.3.2026 saakka. Lue lisää uutisesta.

Sähköisessä asiointipalvelussa sekä luottotietorekisteriotteilla tulee näkymään toiminimiyrittäjille heidän elinkeinotoimintaansa sekä maa- ja metsätalouden harjoittajille myönnettyjä luottoja.

Chat-palvelumme päättyy vuodenvaihteessa

29.11.2024

Positiivisen luottotietorekisterin chat-palvelu päättyy 31.12.2024. Asiakaspalvelumme antaa jatkossakin yleistä neuvontaa puhelimitse.

Löydät kattavasti tietoa ja ohjeistusta positiiviseen luottotietorekisteriin liittyen myös verkkosivuiltamme. Tutustuthan uutisiimme sekä yksityishenkilölle suunnattuun sivustoomme, joista löydät tietoa monista kysymyksiä aiheuttavista aiheista.

Luovumme chat-palvelusta osaltaan siksi, jotta saavuttaisimme Tulorekisteriyksikölle asetetut säästötavoitteet.

Asiakaspalvelu

Yksityishenkilöitä palvelemme arkisin kello 9.00–16.00 numerossa 029 497 571 suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi.

Organisaatioita palvelemme arkisin klo 9.00-16.00 numerossa 029 497 570.

Ruotsinkielisessä palvelussamme on käytössä takaisinsoittopalvelu. Soitamme sinulle takaisin arkisin samana tai viimeistään seuraavana päivänä kello 13.30–15.30 välillä.

Puhelun hinta on matkapuhelinmaksu (mpm.), jos soitat matkapuhelimesta, ja paikallisverkkomaksu (pvm.), jos soitat kiinteästä verkosta. Jos soitat ulkomailta, hinnan määrittelee paikallinen puhelinoperaattori.

Maksut määräytyvät soittajan operaattorin hinnaston mukaan. Jos käytät puhepakettia, sinun kannattaa tarkistaa operaattoriltasi, sisältyvätkö 029-alkuiset puhelut siihen.

Operaattorin veloitus alkaa siitä, kun yhteys aukeaa, eli maksat operaattorille myös jonotusajasta. Pitkän jonottamisen sijasta suosittelemme, että soitat jonkin ajan kuluttua uudelleen.

Sivu on viimeksi päivitetty 29.11.2024