Veroilmoitus 4 sähköisesti – asunto- ja kiinteistöyhteisö

Asunto- ja kiinteistöyhteisön on annettava veroilmoitus 4 sähköisesti. Tähän on useita tapoja:

OmaVero on korvannut Yhteisöjen veroilmoituspalvelun. Veroilmoituksen 4 voi antaa paperilomakkeella 1.11.2017 alkaen vain erityisestä syystä, jos sähköinen ilmoittaminen on esimerkiksi teknisen esteen vuoksi mahdotonta.

Lisätietoa muutoksista:

Sähköiseen ilmoittamiseen tarvitset Katso-tunniste

Asunto- ja kiinteistöyhteisöt tarvitsevat sähköiseen asiointiin Katso-tunnisteen. Sillä voit kirjautua sähköisiin asiointipalveluihin. Voit perustaa Katso-tunnisteen osoitteessa yritys.tunnistus.fi.

Veroilmoituksen liitteiden lähettäminen sähköisesti

  • Veroilmoitus liitteineen pitää lähettää kokonaisuudessaan sähköisesti. Lähetä siis sähköisesti myös kaikki veroilmoituksen liitelomakkeet (esimerkiksi lomake 62) ja liitetiedostot (esimerkiksi tase).
  • Kun lähetät veroilmoituksen liitetiedostoja, kiinnitä erityistä huomiota siihen, että verkkopalvelussa valitsemasi liitetyyppi vastaa lähetettävän liitteen sisältöä. Jos valitset liitteen tyypiksi esimerkiksi ”Tilintarkastuskertomus”, liitteenä on lähetettävä juuri tilintarkastuskertomus eikä mitään muuta.
  • Jos sähköiseen veroilmoitukseen ei ole tullut muutoksia, mutta täydennät sitä jälkikäteen liitetiedostolla, lähetä pelkkä liite. Veroilmoitusta ei pidä lähettää uudestaan.

Katso lisätietoa veroilmoituksen antamisesta (veroilmoituksen antaminen – asunto- ja kiinteistöyhteisö)

Sivu on viimeksi päivitetty 1.11.2017