Paperi-ilmoittaminen

Miten paperi-ilmoittajat saavat ilmoituksen yksilöivän viitteen? Miten tulorekisteri tunnistaa paperi-ilmoituksen korvaavaksi ilmoitukseksi, jos ei ole käytetty ilmoitusviitettä?

Paperi-ilmoittajalle lähetetään maksajan ilmoitusviite, jollei maksaja ole itse merkinnyt viitettä lomakkeella.

Paperilomakkeella on erilliset kohdat: uusi ilmoitus, korvaava ilmoitus ja ilmoituksen mitätöinti. Jos maksaja on merkinnyt lomakkeelle antavansa korvaavan ilmoituksen tai ilmoituksen mitätöinnin, mutta ei ole merkinnyt ilmoitusviitettä, lomake siirretään virkailijalle käsittelyyn.

Tekeekö tulorekisteri samat tietosisältötarkistukset sähköisesti toimitetuille ja paperilla toimitetuille ilmoituksille? Tarkistaako tulorekisteri molemmissa toimituskanavissa esimerkiksi sen, että suorituksen maksaja ja tulonsaaja eivät ole samat?

Tulorekisteri tekee ilmoitukselle samat tietosisältötarkistukset riippumatta ilmoituskanavasta (tekninen rajapinta, sähköinen asiointipalvelu, paperinen asiointi).

Käsittelysääntöjen mukaan ilmoituksen maksaja ja tulonsaaja eivät voi olla samat.