Tulorekisteriin uusia toimintoja vuoden 2019 aikana

2.1.2019

Tulorekisteriin kehitetään uusia toimintoja jatkuvasti. Vuoden 2019 aikana palvelun saavutettavuutta ja käytettävyyttä parannetaan saadun asiakaskokemuksen sekä asiakkaiden tarpeiden mukaisesti.

Sähköisessä asiointipalvelussa tilattavien raporttien valikoima laajenee alkuvuoden aikana. Tällä hetkellä tulonsaaja voi katsella tulorekisteristä omia palkkatietojaan. Kun työnantaja on ilmoittanut ensimmäiset palkkatiedot tulorekisteriin, tulonsaaja voi tarvittaessa tilata myös pdf-muotoisen tulorekisteriotteen sähköisessä asiointipalvelussa. Tämä mahdollisuus on käytössä 25.1.2019 alkaen.

Tulorekisterin asiointipalvelussa voi asioida toisen yksityishenkilön puolesta 11.1.2019 alkaen, jos on saanut tähän valtuuden.

"Tulorekisteri on täysin uusi palvelu ja monen eri viranomaisen yhteinen ponnistus. Keräämme asiakkailta palautetta ja seuraamme esimerkiksi käytettävyyttä jatkuvasti, minkä perusteella kehitämme tulorekisteriä. Esimerkiksi viestinvaihto otetaan käyttöön tulorekisterissä vaiheittain vuoden 2019 aikana", kertoo Tulorekisteriyksikön johtaja Terhi Holmström.

Tulevat tulorekisterin käyttökatkot

Tulorekisterin uusien toimintojen julkaisu aiheuttaa seuraavat käyttökatkot tammikuussa:

  • 5.1. klo 12 - 24
  • 10.1. klo 20 - 24
  • 12.1. klo 12 - 24
  • 24.1. klo 20 - 24

Mahdollisista muista käyttökatkoista ilmoitetaan myöhemmin.