Kerro käyttökokemuksesi tulorekisteristä

25.11.2019

Tulorekisteri kerää tietoa käyttäjätyytyväisyydestä ja tulorekisterin käyttökokemuksia. Voit osallistua vastaamalla kyselyyn, joka on auki 20.12.2019 asti.

"Haluamme tarkemman käsityksen siitä, miten tulorekisteri on ensimmäisen vuoden aikana toiminut asiakkaiden näkökulmasta. Tämä jatkokysely keväälle tehtyyn kyselyyn antaa meille vertailutietoa siitä, miten olemme onnistuneet kehityksessä ja antaa eväitä palvelun jatkokehitykseen", kertoo Tulorekisteriyksikön johtaja Terhi Holmström.

Tutkimukseen voi osallistua, jos on ilmoittanut tietoja tulorekisteriin ja käyttänyt tulorekisterin sähköistä asiointipalvelua. Toivomme mukaan tilitoimistoja, yrityksien edustajia sekä kotitaloustyönantajia. Tutkimukseen osallistuminen onnistuu noin viidessä minuutissa. Tiedon käyttäjille ja ohjelmistotaloille lähetetään erikseen omat kyselylinkit.

Tulorekisteriä kehitetään palautteen avulla

Kyselyn vastauksia hyödynnetään tulorekisterin kehittämisessä. Tutkimuksen tietoja käsitellään anonyymisti ja turvallisesti.

"Toivomme, että mahdollisimman moni tulorekisterin käyttäjä ehtii kertoa käyttökokemuksiaan tulorekisteristä: siitä mikä toimii ja mitä voisimme yhä parantaa. Tulokset hyödyttävät varmasti jokaista tulorekisterin käyttäjää", Holmström sanoo.

"Tulorekisterin tavoitteena on yksinkertaistaa palkan maksamiseen liittyviä ilmoittamis- ja raportointivelvoitteita niin sanottuna yhden luukun palveluna. Tiedot maksetuista palkoista ilmoitetaan kerran yhteen keskitettyyn rekisteriin eri toimijoita varten.", Holmström kiteyttää.

Tulorekisterin asiakastyytyväisyyskyselyyn voit osallistua 20.12.2019 asti tästä linkistä (www.webropol.fi).