Vuosi-ilmoitus, erittely eläkkeistä ja etuuksista (7803)
Vuosi-ilmoitusta eläkkeistä ja etuuksista ei anneta enää vuodelta 2021. Suurin osa eläkkeistä ja etuuksista ilmoitetaan tulorekisteriin. Lue lisää etuustietojen ilmoittamisesta tulorekisteri.fi.
Vuosi-ilmoitus muista ansio- tai pääomatuloa olevista suorituksista korvaa eläkkeiden ja etuuksien vuosi-ilmoituksen siltä osin, kun tiedot eivät siirry tulorekisteriin ilmoitettaviksi.
Luonnollisen henkilön ja kuolinpesän maksamat eläkkeet ja etuudet ilmoitetaan vuodesta 2021 alkaen vuosi-ilmoituksella luonnollisen henkilön ja kuolinpesän maksamista eläkkeistä, etuuksista ja veronalaista syytingeistä.
Jos korjaat vuoden 2020 tai sitä aiemman vuosi-ilmoituksen tietoja, anna uusi korvaava vuosi-ilmoitus. Anna ilmoitus vain niistä tulonsaajista, joiden alkuperäiset tiedot ovat olleet puutteellisia tai virheellisiä.
- Suorituksen maksajan on annettava tiedot sähköisesti, jos vuosi-ilmoitus koskee viittä tai useampaa eläkkeen- tai etuudensaajaa. Velvollisuus ei koske luonnollista henkilöä eikä kuolinpesää.
Asioi verkossa (lomake.fi)
Tunnistautumiseen tarvitaan verkkopankkitunnus tai sähköinen henkilökortti.
- 2020 - Erittely eläkkeistä ja etuuksista
- 2019 - Erittely eläkkeistä ja etuuksista
- 2018 - Erittely eläkkeistä ja etuuksista
- 2017 - Erittely eläkkeistä ja etuuksista
- 2016 - Erittely eläkkeistä ja etuuksista
Keskeneräiset ja lähetetyt lomakkeet tallentuvat Tallennetut lomakkeet -palveluun (lomake.fi).
Lomakkeet lähetetään osoitteeseen:
Vuosi-ilmoitusten optinen lukupalvelu
PL 300
00052 VERO