Sähköiset asiointipalvelumme ovat pois käytöstä lauantaina 19.9. noin klo 7–15.30.

Kysy chatissa – Palvelukuvaus

Kysy chatissa -palvelussa

  • saat vastauksen kysymykseesi nopeasti ja ilman puhelukustannuksia
  • voit käydä kahdenvälistä keskustelua kirjallisesti virkailijan kanssa suojatussa yhteydessä
  • voit käyttää palvelua pc-, tabletti- ja mobiililaitteilla
  • voit asioida nimellä tai nimimerkillä, palveluun ei tunnistauduta

Chat-kuvake on näkyvillä vain niitä aiheita käsittelevillä Vero.fi-sivuilla ja verkkopalveluissa, joissa annamme ohjausta chatissa. Chat-kuvake on näkyvillä, kun asiakaspalvelija on saatavilla.

Chatissa palvellaan ilman tunnistautumista. Ohjausta annetaan yleisellä tasolla. Chatissa ei anneta laajempaa verotukseen liittyvää ohjausta, eikä ohjausta, joka vaatii henkilökohtaisten verotustietojen käsittelyä. Chatissa emme anna myöskään tuloverotuksen julkisia tietoja.

Saat ohjausta Vero.fi-sivuilla:

  • Katso- ja TYVI-palvelujen tukeen
  • rakentamisilmoituksiin
  • verokortteihin

Lisäksi ohjausta annetaan sesonginmukaisesti vaihtuvissa kampanjoissa.

Voit asioida aiheesta riippuen suomeksi tai englanniksi.

Saat ohjausta OmaVerossa:

  • palvelun käytössä
  • tiedon etsimisessä
  • oikean toiminnon etsimisessä

Voit asioida suomeksi tai englanniksi.

Saat ohjausta Palkka.fi-palvelussa:

  • palvelun käyttöön liittyvissä kysymyksissä
  • palkanmaksuun liittyvien ilmoitusten jättämiseen liittyvissä kysymyksissä
  • kotitalousvähennyksen hakemiseen liittyvissä kysymyksissä

Voit asioida suomeksi.

Palvelulupaus

Palvelemme arkisin klo 9-16.15 (heinäkuussa 9-15). Pyrimme vastaamaan muutaman minuutin kuluessa. Lisäksi chatrobotti Virtanen neuvoo henkilöasiakkaita vuorokauden ympäri.

Tietosuojasyistä emme voi antaa tunnistautumista vaativaa henkilökohtaista veroneuvontaa. Vastauksemme perustuu vain niihin tietoihin, jotka olet esittänyt chat-keskustelussa.
Jos käytät vastausta myöhemmin, huomaathan, että vastaus perustuu vastauksen antoajankohdan lainsäädäntöön ja oikeuskäytäntöön.