Sähköisen asioinnin valtakirjan hyväksyminen tai hylkääminen

Päämiehen edustaja voi hyväksyä tai hylätä sähköisen asioinnin valtakirjan kahdella tavalla:
  • sähköisesti (vaatii henkilöllisyyden varmentamisen sähköisesti verkkopankkitunnuksella tai sähköisellä henkilökortilla)
  • käymällä Katso-asiakasrekisteröintipisteessä eli sellaisessa Verohallinnon toimipisteessä, joka hoitaa Katso-asioita.

Luotu valtakirja poistuu järjestelmästä, jos sitä ei hyväksytä tai hylätä neljän viikon kuluessa.

Valtakirjaan merkityt roolit ovat asianhoitajan käytettävissä sen jälkeen, kun

  • päämiehen edustaja (jolla on nimenkirjoitusoikeus) on hyväksynyt valtakirjan
  • päämiehen edustajan nimenkirjoitusoikeus on tarkistettu.

Valtakirjan hyväksymisen vaiheet:
Sähköisen asioinnin valtakirjan hyväksyminen (pdf)

Luettelo Katso-asiakasrekisteröintipisteistä:
Katso-asiakasrekisteröintipisteet