Verohallinto lähestyy asiakkaita tekstiviesteillä

Verohallinnon tiedote, 16.3.2018

Tekstiviesteillä selvitetään asiakkaiden tarvetta neuvontapalveluihin sekä mitataan Verohallinnon puhelinpalveluiden toimintaa.

Maalis- ja huhtikuun aikana joukolle liikkeen- ja ammatinharjoittajia lähetetään tekstiviestejä, joilla tarjotaan apua veroilmoituksen täyttämiseen ja muistutetaan elinkeinotoiminnan veroilmoituksen palautuspäivästä.

– Lähetimme viime vuonna osalle liikkeen- ja ammatinharjoittajia tekstiviestejä. Kokemukset olivat hyviä, joten jatkamme kokeilua tänä vuonna. Osaa asiakkaista muistutamme tekstiviestillä palautuspäivästä ja osalle tarjoamme ohjausta veroilmoituksen täyttämiseen. Jos asiakas vastaa tarvitsevansa tukea veroilmoituksen täyttämisessä, soitamme hänelle muutaman päivän sisällä, kertoo tekstiviestiasiantuntija Janne Myyry Verohallinnosta.

Tekstiviesteillä mitataan asiakastyytyväisyyttä

Asiakastyytyväisyyttä mitataan myös tekstiviesteillä. Tänä vuonna keskitytään erityisesti Verohallinnon puhelinpalveluun ja sen kehittämiseen.

– Tekstiviestit ovat vakiintuneet parin vuoden aikana pääasialliseksi työkaluksemme, jolla selvitämme asiakkaidemme tyytyväisyyttä asiakaspalveluumme, Janne Myyry jatkaa.

Asiakkaille lähetetyissä tekstiviesteissä allekirjoittajana on Verohallinto. Tekstiviesteissä ei koskaan kysytä verkkopankkitunnuksia tai henkilötietoja. Kysymyksiin vastaaminen on tekstiviestin saajalle maksutonta.