Vero.fi nousi verkkobrändien TOP 10 joukkoon

Uutinen, 22.9.2020

Vero.fi nousi kymmenen parhaan verkkobrändin joukkoon Taloustutkimuksen tekemässä Verkkobrändien arvostus Suomessa -tutkimuksessa. Yle Areena jatkaa Suomen arvostetuimpana verkkobrändinä.

Tutkimukseen otettiin mukaan 150 tunnetuinta suomalaista ja ulkomaista verkkobrändiä.

— Olemme erittäin tyytyväisiä ja ilahtuneita, että vero.fi on mukana arvostetuimpien verkkobrändien joukossa. Tasohan on todella kova. Tulos innostaa meitä kehittämään sivustoa edelleen entistä asiakaslähtöisempään suuntaan ja parantamaan palvelua, sanoo viestintäpäällikkö Katri Riekkinen.

Koko kansan verkkopalvelu

Vero.fi on Suomen yksi käytetyin julkishallinnon verkkopalvelu, jossa oli 32,5 miljoonaa käyntiä vuonna 2019. Vero.fi:n merkitys niin yksittäisten veronmaksajien kuin yritystenkin veropalveluiden tuottajana on huomattava. Sivuilla on esimerkiksi veroilmoitusaikaan noin 300 000 käyntiä per päivä. Sivuilta löytyy sähköisten asiointipalveluiden linkkien ja veroasiointilomakkeiden lisäksi myös sadoittain sisältösivuja, jotka antavat taustatietoa ja ohjeita käyttäjien eri asiakastilanteiden verotuskysymyksiin.

— Vero.fi käyntien suuren määrän taustalla on se, että yhä useampi hoitaa veroasiansa sähköisesti, ja OmaVero-palvelusta on tehty suoraan linkityksiä vero.fi:hin. Vero.fi/Omavero -sivuilla käyntejä oli pelkästään 17 miljoonaa. Tämä luku on todella iso.

Vero.fi-sivuja käytetään myös yhä enemmän mobiilissa. Vuonna 2019 mobiilikäyttäjien osuus oli 35 prosenttia, kun vuonna 2018 vastaava luku oli 28 prosenttia.

— Palvelun suuruusluokka ja merkitys vaativat myös jatkuvaa kehitystyötä niin, että pystymme ohjaamaan suuria kävijämääriä oikean sisällön äärelle helposti ja toimimaan omatoimisesti. Tämä vaatii dataan pohjautuvaa palvelun kehittämistä ja ketterän kehittämisen otetta.