Asiakirjojen käsittelyssä voi Postin lakon jälkeen kestää normaalia pidempään – hoida asiasi OmaVerossa ja ota käyttöön Suomi.fi-viestit, niin saat sähköpostiisi tiedon heti, kun sinulle on veropostia OmaVerossa

Uutinen, 27.11.2019

Asiakkaiden Verohallinnolle lähettämien asiakirjojen käsittelyssä saattaa kestää normaalia pidempään. Postin lakko loppui keskiviikkona 27.11., mutta reilun kahden viikon aikana postiin on saattanut kasaantua Verohallinnolle osoitettuja asiakirjoja, ja suman purkamisessa voi mennä aikaa.

Myös Verohallinnolta asiakkaille lähtevät kirjeet saattavat viipyä matkalla tavallista pidempään. Posti alkaa purkaa Verohallinnon lähettämien kirjeiden jonoa välittömästi, ja kaikki uudet kirjeet jaellaan normaalirytmissä heti lakon päätyttyä. OmaVerossa kirjeet näkyvät heti.

Jos saat Verohallinnolta selvityspyynnön tai päätöksen, johon haluat hakea muutosta, tarkista selvityksen/muutoksenhaun määräpäivä kirjeeltä. Jos määräpäivä on lakosta johtuen menossa ohi, tee selvitys mahdollisimman nopeasti ja tuo siinä ilmi, milloin pyynnön todellisuudessa sait. Nopeimmin teet selvitykset ja muutoksenhaun OmaVerossa.

Kun otat käyttöön sähköisen viranomaisasioinnin eli Suomi.fi-viestit, saat sähköpostiisi tiedon heti, kun veroasioihisi liittyen on OmaVerossa uutta tietoa. Viestien ottaminen käyttöön verkkopankkitunnusten avulla kestää alle minuutin ja tehdään osoitteessa Suomi.fi/viestit.

Yritykset ja näiden veroasioiden hoitamiseen valtuutetut, esimerkiksi kirjanpitäjät, voivat tilata OmaVerosta sähköposti-ilmoitukset, joilla saa tiedon, kun yritykselle on lähetetty kirje tai OmaVerossa on muuta huomioitavaa. Sähköposti-ilmoitukset tilataan OmaVeron henkilökohtaisessa käyttäjäprofiilissa.