Falska meddelanden har skickats ut i Skatteförvaltningens namn. Läs mer om falska meddelanden.

Varför avslutas sessionen i MinSkatt?

Du blir automatiskt utloggad ur MinSkatt om du inte har tryckt på någon länk i MinSkatt inom 60 minuter. Du får ett meddelande 5 minuter före sessionen avbryts. Om du trycker på länken i meddelandet kan du fortsätta i MinSkatt utan att behöva logga in på nytt.

Om du däremot får meddelandet ”din session har gått ut” när du använder MinSkatt kan det bero på internetanslutningarna. Det kan för e-tjänsten verka som att du använder MinSkatt via flera än en IP-adress.

En sådan här situation kan uppkomma exempelvis om du har en router som använder både bredbandsabonnemang och mobilnät. Om anslutningssättet ändras från bredband till mobilnät kan även den IP-adress som du använder ändras. Som en följd av detta loggar MinSkatt dig ut ur tjänsten eftersom du av säkerhetsskäl samtidigt endast kan vara inloggad i MinSkatt via en IP-adress.

I detta fall lönar det sig för dig eller internetoperatören att ändra nätinställningarna så att din anslutning till MinSkatt endast kommer via en IP-adress.

Sidan har senast uppdaterats 13.5.2020