Så här anmäler du frånvarouppgifter och gör en ersättningsansökan till FPA via inkomstregistret

Tidpunkt:
9.4.2025 10:00 - 11:30
Plats:
Teams-möte

Utbildningen är avsedd för arbetsgivare och andra som anmäler löneuppgifter till inkomstregistret.

Under utbildningen ger vi information om

  • hur du anmäler frånvarouppgifter till inkomstregistret
  • hur du gör en FPA-ansökan i samband med anmälningen

Dessutom går vi igenom

  • rekommendationer för anmälning
  • vilka förmåner du kan ansöka om och när
  • vilka uppgifter du behöver
  • hur du kan korrigera uppgifter.

Utbildningen ordnas i samarbete med FPA.

I samband med anmälan kan du ställa förhandsfrågor om evenemangets tema.

Anmäl dig till evenemanget (på finska)

Sakkunniga besvarar frågor under evenemanget. Du kan ställa frågor via chatten.

När du har anmält dig får du en deltagarlänk i din e-post. Evenemanget ordnas som ett Microsoft Teams-möte. Evenemanget är gratis.

Evenemanget ordnas på finska, materialet från evenemanget publiceras på finska på webbplatsen inkomstregistret.fi.

Evenemanget kommer att spelas in och inspelningen kommer att vara tillgänglig i två veckor. 

Välkommen med!

Bekanta dig också med våra anvisningar

Anmälan av yrkesklass och uppgifter om anställningsförhållande

Anmälan av frånvaro

Gör ersättningsansökan till FPA i inkomstregistret

Sidan har senast uppdaterats 4.3.2025