Uträtta ärenden som informationsanvändare
-
Gör så här
-
Identifiera dig
Identifiera dig med personliga bankkoder, mobilcertifikat eller certifikatkort. -
Uträtta ärenden som informationsanvändare
Välj denna roll, om du vill uträtta ärenden i inkomstregistret som informationsanvändare. Observera, att du behöver en fullmakt av din organisation för att uträtta ärenden, antingen för en roll som huvudanvändare eller som en annan informationsanvändare. -
Välj ärendehanteringsroll
På listan ser du alla de informationsanvändarens roller, i vilka du kan uträtta ärenden i inkomstregistret.
Funktioner i e-tjänsten: Informationsanvändare
Observera att en del av funktionerna endast kan användas av organisationens huvudanvändare.
Sökning i uppgifter
Du kan söka uppgifter i inkomstregistret utifrån din organisations åtkomsträttighet och den roll du beviljats.
Läs anvisningarna: Sökning i uppgifter
Beställningar
Du kan granska gjorda beställningar eller beställa en ny rapport eller material från inkomstregistret.
Läs anvisningarna: Gjorda beställningar
Läs anvisningarna: Ny beställning
Inställningar
Informationsanvändarens huvudanvändare kan granska en organisations gällande certifikat och ansöka om nya certifikat eller tilläggscertifikat samt uppdatera uppgifter i ett certifikat. Informationsanvändarens huvudanvändare kan även granska organisationens fullmakter, befullmäktiga nya personer för informationsanvändarens roller eller administrera gällande fullmakter.
Läs anvisningarna: Befullmäktigande av informationsanvändare