Tietolupahakemuksien jättäminen sähköisessä asioinnissa keskeytyy – ilmoittautuminen jatkuu normaalisti

9.10.2023

Positiivisen luottotietorekisterin sähköisessä asiointipalvelussa on ominaisuus, joka hankaloittaa tietolupahakemuksen tekemistä merkittävästi. Siksi Tulorekisteriyksikkö suosittelee, että luotonantajat eivät jätä sähköisiä tietolupahakemuksia asiointipalvelussa ennen kuin ongelma saadaan korjattua.

Ongelma johtuu siitä, että avointen vastauskenttien merkkimäärä on liian pieni eikä kattavien vastausten antaminen ole mahdollista. Korjaus tehdään mahdollisimman pian: tavoitteena on, että ongelma on korjattu 25.10.2023 mennessä.

Tulorekisteriyksikkö pahoittelee tilannetta. Tiedotamme luotonantajille heti, kun voimme jälleen suositella tietolupien hakemista sähköisessä asiointipalvelussa. Rekisterin tietojen käyttö alkaa 1.4.2024.

Ilmoittautuminen tietojen ilmoittajaksi sähköisessä asiointipalvelussa jatkuu normaalisti – takaraja ilmoittautumiselle on 30.11.2023.

 

Sivu on viimeksi päivitetty 9.10.2023