Maksaminen e-laskulla

Miksi tilaisin e-laskun?

E-lasku on kätevä ja turvallinen maksutapa joka helpottaa maksamista ja eräpäivän muistamista.

Kuka voi tilata e-laskun?

E-lasku on tarkoitettu henkilöasiakkaille sekä ammatin- ja liikkeenharjoittajille.

Mitkä verot voin maksaa e-laskulla?

E-laskun voit saada jäännös-, kiinteistö- ja ennakkoveroista. Saat yhdellä tilauksella e-laskun kaikista edellä mainituista verolajeista, mutta vain jos sinulla on niitä maksettavanasi.

Miten tilaan e-laskun?

E-laskun voit tilata omassa verkkopankissasi. Tilaamiseen tarvitset ainoastaan verkkopankki- ja henkilötunnuksesi. Etsi laskuttajista Verohallinto ja tilaa laskuttajan e-laskut. Tilaus on tehtävä viimeistään kolme viikkoa ennen veron eräpäivää. Eräpäivät näet muun muassa täältä.

Kun olet tilannut e-laskun, sinun tarvitsee enää vain hyväksyä verkkopankkiisi saapunut lasku ja summa veloitetaan tililtäsi veron eräpäivänä.

Milloin saan e-laskun verkkopankkiini?

Saat e-laskun verkkopankkiisi noin kaksi viikkoa ennen veron eräpäivää.

Voinko halutessani perua e-laskutilauksen?

Voit perua e-laskutilauksen verkkopankissasi. Huomaathan, että samalla kuitenkin perut kaikki Verohallinnon eri veroista lähettämät e-laskut.

Siirry omaan verkkopankkiisi tekemään e-laskutilaus:

Logo_Nordea.pngNordea

Logo_OP_Pohjola.pngOsuuspankki

Logo_Pop_Pankki.pngPOP Pankki

Logo_Aktia.png
Aktia

Logo_Saastopankit.pngSäästöpankki

Logo_Alandsbanken.pngÅlandsbanken

Logo_S_Pankki.pngS-Pankki

Logo_Danske_Bank.pngDanske Bank

Logo_Handelsbanken.pngHandelsbanken

Logo_OmaSpOma Säästöpankki

Avainsanat: