Mielipiteesi on meille tärkeä ‒ hae mukaan tulorekisterin asiakasraateihin

9.4.2024

Haemme vapaaehtoisia jäseniä uudelle toimikaudelle kaikkiin tulorekisterin asiakasraateihin. Myös vanhat jäsenet voivat hakea uudelleen mukaan.

Palkoissa raateja on kolme: ohjelmistotalojen asiakasraati, tilitoimistojen ja palveluntuottajien asiakasraati sekä muiden ilmoittajien asiakasraati. Etuuksissa on puolestaan yksi yhteinen ilmoittajien ja ohjelmistotalojen asiakasraati.

Hae mukaan raateihin 8.5.2024 mennessä

Asiakasraadeissa pääset mukaan kehittämään tulorekisteriä

Asiakasraatien toimikausi kestää kaksi vuotta ja sen aikana raadeille järjestetään vähintään kaksi virtuaalista tilaisuutta. Raatien jäsenille voidaan myös lähettää muita kyselyitä ja pyytää kohdennetusti kommentteja kehityksen tueksi.

Palkkojen raateihin valitaan jäseniä seuraavasti: ohjelmistotalojen raatiin enintään 50, tilitoimistojen ja palveluntuottajien raatiin enintään 100 ja muiden ilmoittajien raatiin enintään 100. Etuuksien raatiin valitaan enintään 50 jäsentä.

Raatien jäsenet valitaan siten, että saadaan mahdollisimman edustava otos tiedon tuottajista eli toimijoista, jotka ilmoittavat tulotietoja tulorekisteriin. Valinnoissa huomioidaan esimerkiksi organisaatiomuoto, kotipaikka, ilmoittamiskanavat ja muut ilmoitustarpeet.

Uudet raadit aloittavat toimintansa toukokuussa 2024.

Palkkatietojen asiakasraadit aloittivat nykyisen kautensa toukokuussa 2022 ja etuuksien raati huhtikuussa 2021. Kiitämme kaikkia asiakasraatien toimintaan osallistuneita hyvin kuluneesta toimikaudesta.

Tutustu myös:

Tulorekisterin kehittäminen

Sivu on viimeksi päivitetty 9.4.2024