Verohallinnon nimissä on lähetetty huijausviestejä. Lue lisää huijauksista

Palvelunumerot

Puhelinpalvelumme on avoinna maanantai–perjantai kello 9–16, heinäkuussa kello 9–15.

Puhelujen hinnat

Kun soitat Verohallinnon 0294- tai 0295-alkuiseen numeroon matkapuhelimesta, puhelun hinta on matkapuhelinmaksu (mpm.). Kun soitat kiinteästä verkosta, puhelun hinta on paikallisverkkomaksu (pvm.). Ulkomailta soitettaessa hinnan määrittelee paikallinen puhelinoperaattori.

Maksut määräytyvät soittajan operaattorin hinnaston mukaan. Jos käytät puhepakettia, sinun kannattaa tarkistaa operaattoriltasi, sisältyvätkö 029-alkuiset puhelut siihen.

Operaattorin veloitus alkaa siitä, kun yhteys aukeaa, eli maksat myös jonotusajasta operaattorille. Pitkän jonottamisen sijasta suosittelemme, että soitat jonkin ajan kuluttua uudelleen.

Ulkomailta soittaminen

Jos soitat ulkomailta, valitse ensin +358 ja sen jälkeen haluamasi palvelunumero ilman etunollaa. Esimerkiksi Verokortti: +358 29 497 000.

Puheluiden tallentaminen

Tallennamme osan puheluista, jotta voimme kehittää asiakaspalvelumme laatua. Säilytämme puhelutallenteet kaksi kuukautta, jonka jälkeen ne automaattisesti poistuvat.

Puhelinpalveluun voi tunnistautua OmaVeron kautta

Voit halutessasi tunnistautua OmaVeron kautta, kun haluat asioida Verohallinnon puhelinpalvelussa. Puhelinpalveluun voi jatkossakin soittaa ilman tunnistautumista, mutta kun tunnistaudut etukäteen, tietosi näkyvät virkailijalle heti ja puhelinpalvelu nopeutuu. Jos asioit toisen asiakkaan puolesta, esimerkiksi kirjanpitäjä yrityksen puolesta, kirjanpitäjä voi tunnistautua soittaessa. Valtuus asioida yrityksen puolesta tarkistetaan erikseen.

OmaVerossa voit tilata koodin, jonka avulla tunnistaudut puhelinpalveluumme samalla kun jonotat palvelunumeroon. Huomaathan, että jos jätät soittopyynnön, tunnistautuminen ei ole enää voimassa virkailijan soittaessa takaisin, koska kyseessä on uusi puhelu.

Henkilöasiakkaalle tulee OmaVeroon myös mahdollisuus rajata puhelinpalvelussa asiointiaan. Tämä tarkoittaa, että hänen tai hänen valtuutettunsa pitää tunnistautua puhelinpalveluun OmaVerossa aina kun he soittavat asiakkaan verotusta koskevissa asioissa Verohallintoon.

Faksin käyttö

Faksinumerot ovat poistuneet käytöstä 1.6.2023 alkaen. Suosittelemme käyttämään sähköisiä asiointipalveluita.

Sivu on viimeksi päivitetty 4.7.2023