Etusivu > Tietoa Verohallinnosta > Uutiset > Verohallinto lähestyy asiakkaita tekstiviesteillä

Verohallinto lähestyy asiakkaita tekstiviesteillä

Verohallinnon tiedote, 8.3.2017

Tekstiviesteillä selvitetään asiakkaiden tarvetta veroilmoitusneuvontaan sekä mitataan Verohallinnon puhelinpalveluiden toimintaa.

Maalis-huhtikuussa pienelle joukolle liikkeen- ja ammatinharjoittajia lähetetään tekstiviesti, jossa kysytään, tarvitseeko asiakas neuvontaa veroilmoituksensa täyttämisessä.

- Olemme aiemmin lähestyneet henkilöasiakkaitamme tekstiviesteillä. Nyt kokeilemme, toimisiko vastaava palvelu myös elinkeinonharjoittajille. Jos asiakas vastaa tekstiviestiin tarvitsevansa neuvontaa, soitamme hänelle muutaman päivän sisällä, kertoo palveluasiantuntija Janne Myyry Verohallinnosta.

Tekstiviesteillä mitataan asiakastyytyväisyyttä

Myös asiakastyytyväisyyttä mitataan tekstiviesteillä. Tänä vuonna keskitytään erityisesti Verohallinnon puhelinpalveluun ja sen kehittämiseen.

- Tekstiviestillä saamme asiakkaan kiinni välittömästi palvelutapahtuman jälkeen. Vastaaminen on helppoa, joten kynnys palautteen antamiseen on matala. Vastauksia on myös helppo analysoida palveluiden kehittämistä varten, Janne Myyry jatkaa.

Asiakkaalle tulevissa tekstiviesteissä allekirjoittajana on Verohallinto. Tekstiviesteissä ei koskaan kysytä verkkopankkitunnuksia tai henkilötietoja. Kysymyksiin vastaaminen on tekstiviestin saajalle maksutonta. 

Sivu on viimeksi päivitetty 8.3.2017