a a a
Etusivu > Tietoa Verohallinnosta > Tiedotteet > Verovuoden 2011 veronpalautukset maksetaan 5.12.2012, jäännösveron eräpäivät ovat 3.12.2012 ja 4.2.2013

Verohallinnon tiedote, 19.9.2012

Verohallinto maksaa verovuoden 2011 veronpalautukset (ennakonpalautukset) asiakkaan ilmoittamalle pankkitilille 5.12.2012. Saat veronpalautuksen nopeammin, jos olet ilmoittanut tilinumerosi Verohallinnolle. Tarkista aina esitäytetystä veroilmoituksesta tai verotuspäätöksestä, että tilinumerosi on merkitty siihen oikein.

Uuden tai muuttuneen tilinumeron veronpalautusta varten voit ilmoittaa Verohallinnolle sähköisesti viimeistään torstaina 22.11.2012 klo 24. Tilinumeron voi ilmoittaa myös kirjallisesti, mutta tällöin ilmoitus on postitettava viimeistään keskiviikkona 7.11.2012. Tilinumeron voi ilmoittaa myös kirjallisesti lomakkeella Henkilöasiakkaan ilmoitus tilinumerosta (7208). Verohallinnon asiakastiedoissa voi olla kerrallaan vain yksi voimassa oleva pankkitilinumero.

Jos et ole ilmoittanut tilinumeroasi Verohallinnolle, Verohallinto maksaa veronpalautuksen maksuosoituksena. Maksuosoitukset maksetaan 12.12.2012 alkaen. Saat maksuosoituksesta saapumisilmoituksen siihen osoitteeseen, joka on Verohallinnon tiedossa. Jotta maksuosoituksen voi saada, osoitteen on oltava Suomessa.

Verovuoden 2011 jäännösveron ensimmäinen erä maksetaan 3.12.2012 ja toinen erä 4.2.2013. Verohallinto on lähettänyt jäännösveron tilisiirrot jo keväällä esitäytetyn veroilmoituksen mukana. Jos veroilmoituksessasi ei ole korjattavaa tai täydennettävää, tilisiirrot jäävät voimaan. Pidä ne tallessa maksamista varten. Jos verotuksesi muuttuu, Verohallinto lähettää sinulle syksyllä uuden verotuspäätöksen ja tilisiirrot.

Sivu on viimeksi päivitetty 19.9.2012